20:38 HE IS THE MAN IN MY LIFE

Såhär på söndagskvällen känns det bra att skriva ett litet vittnesbörd. Jag har faktiskt en hel drös sådana MEN den här helgen, har bara den, varit den mest fantastiska. Jag är såå lyckligt lottad. Tänk att man får ha så otroligt bra vänner. Tänk att man har sådana människor som på riktigt bryr sig om en såå otroligt mycket. Från den dagen man bestämmer att sätta Gud först - ordnar sig allt det andra också. Jag bara vet det. Av egen erfarenhet. Jag älskar att läsa "bön som skakar nationer" i flygplanet när båda mina passagerarkamrater läser ur samma bok.. tittar lite så där.. ni vet, man sneglar. Jag älskar att hålla upp den mitt framför ögonen och verkligen på djupet se hur de blir intresserade. Gud finns överallt.. "Gud, använd mig nu". Det var tanken. Jag tror att den berörde.

Jag tycker också om att jag, med mina erfarenheter, får vittna för andra. Det måste vara det mest underbara. Att få lägga allt inför Gud.

ROM 10:9-10 Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst. Ty med hjärtat tror man och blir rättfärdig, med munnen bekänner man och blir frälst.

Det är inte ett marathonlopp att bli kristen. Det är inte heller ett fallskärmshopp. Det handlar om en sak. Att bekänna Jesus som Herre i ditt liv. Detta behöver ingen annan veta - förrän du vill. Det är upp till dig. Det är verkligen upp till dig om du vill leva i den värld som ändå någon dag kommer gå förlorad. Det är upp till dig. Jag säger bara det - välj den andra. Välj det som varar för evigt. Välj det som ger dig glädje, den väg som får dig att vilja kasta dig upp på morgonen för att lovsjunga Herren din Gud. Välj den. Jag vet att det är sanning. Jag vet att bibeln är sann. Jag vet också att det finns sjuttiofemmiljoner människor därute som totalt dissar ner det jag skriver här och nu, de som antar och tyder på att bibeln är ett starkt påhitt - men jag vet att det inte är så. Jag säger inte att jag TROR, jag VET. Allt handlar om inställning till det sanna.

Men Hur kan jag bli kristen med min bakgrund? Vad ska mina vänner säga? Mina kollegor? Min... FAMILJ? Vad ska de säga? Jag som brukade äga kvällarna på krogen? Vad händer med det? Kommer jag bli förlåten? Mina synder? Hur känns det?

2 KOR 5:17 Alltså, om någon är i Kristus är han en ny skapelse. Det gamla är förbi, se, det nya har kommit.

Läs den här versen.. om och om igen. Läs inte mellan raderna - läs vad det egentligen står. Det står exakt som det i själva verket är. Det gamla är förbi. På riktigt. Du behöver inte ens oroa dig över att bli dömd, att bli utfrågad, att bli hatad, att inte förstå. Gud vet allt om dig. Han vet precis allt du gått igenom i ditt liv. MEN han vet också att om du verkligen bekänner Jesus som DIN Herre så är det faktiskt så att... han förlåter. VAD DU ÄN GÅTT IGENOM! Hur kan det vara så enkelt?

Jesus dog på korset. Han tog på sig DINA synder, för att DU ska tro på honom. Jesus. Oh, Jesus. Är det inte då mer än rätt att vi här på jorden ska vinna fler för hans skull?

1 PETR 2:24 Och våra synder bar han i sin kropp upp på korsets trä, för att vi skulle dö bort från synderna och leva för rättfärdigheten. Och genom hans sår har ni blivit botade.

AMEN!

Kommentarer
Postat av: Emelie

wow!

2009-09-20 @ 22:55:10
Postat av: Ela

Jag gillar verkligen din blogg! Men detta inlägg ägde totalt!!!

Wow säger jag bara, du är sjukt MODIG som vågar!! Fortsätt så

!!!

2009-09-20 @ 22:59:17
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0