ÅRSKRÖNIKA 2010 JANUARI-JUNI

JANUARI. Första månaden på året som jag firade in med mina nära och kära iklädd svart (nähä?!). Jag tog fina vinterpromenader vid ån. Köpte årets vackraste väska på zara. Umgicks så ofta jag bara kunde med Johanna då hon var i stan. Hade randiga ben till en röd klänning bara för att en läsare ville se OCH jag införskaffade mig ett par ormskinnsleggings. Spännande.

FEBRUARI. Jag tittade på Sommaren med Göran alldeles för många gånger, och medan jag gjorde detta sorterade jag mina övriga dvdfilmer. Min mor bjöd med mig till Stockholm över en helg där vi bodde på östermalm i den vackraste lägenheten som finns, nästan. Dock var hon sjuk så jag fick göra huvudstaden själv, tyvärr. Efter några dagar i Stockholm tog vi flyget hem till Övik där jag drog på mig vinterkläderna och gick på fina promenader. Jag började även fastna för årets trend - denim på denim.

MARS. Äntligen kunde jag använda min lilla skinnjacka (fejk!). Det var lansering för "The garden collection by H&M" och jag haffade den hypade klänningen - som jag levt i resterande av sommaren. Ringarna som även de blev mycket populära intog H&Ms butik. Jag passade på att investera i lite nya tavelobjekt och fastnade för NEW YORK och Marilyn Monroe. Ett ikeabesök hann jag med i all hast med mina släktingar och självaste boken FASHIONISTA var på rea och blev min.

APRIL. Månaden då mitt hjärtegull Johanna blev 21 år och firades hemma hos henne. Påsken var här och jag umgicks med min faster med familj, vi gick på torget och sedan hem till dem. Köpte den där byxdressen från H&M trend för en hundralapp. Väskan från zara hängde som oftast på min axel. Johanna tog bilder på mig då vi firade in våren vid ån och de första blommorna var här för att stanna.

Jag drack mitt första te någonsin hemma hos Johanna. Träklackar provades ute på stan i alla butiker för att hitta de mest perfekta. Klänningen i vit med rosor blev min och jag har troligtvis aldrig varit så glad, ångrar verkligen inte att jag köpte den i vit färg då den även fanns i röd. Baddräkten som gjorde att jag hamnade på blogg.se framsida. Uteserveringarna började sätta igång och överallt fanns det plötsligt tusentals människor. Sista april firades med mina fina tjejer på bryggan vid ån.. till att börja med.

Samma dag, dvs den sista april, fick jag besök av världens bästa grabbar. Fyra st skulle härmed bo hemma hos mig över helgen. Vi började morgonen med att göra scones där Daniel lät fantasin flöda och jag fick ett M med ett hjärta på. Sedan passade vi på att fotografera oss i MIN spegel, göra stan, mysa på alla madrasser i mitt hem, träffa en okänd man (?) fika på coffehouse, äta och umgås. Vad jag gillar dessa män!
MAJ. Årets mest ombloggade halsband blev mitt. Jag började månaden med att äta jordgubbar och läsa en bok på min balkong. Shoppade loss en massa på monki/weekday. Tog bilder i Slavsta för att få lite olika outfits. Blandade mönster på mönster hejvilt och kände mig riktigt nöjd. Såg Hammarby spela match på hemmaplan med min pappa, morbror och bror (de bodde hos mig några dagar).

Efter att fotbollen var slut passade jag på att hänga med min far och bror hem till Övik. Där träffade jag på min absolut favoritbarndomsvän Eveline. Jag drog med mor på en fika och jag träffade min lilla söta kusin. När jag åter var tillbaka i Uppsala var det uppvisning i dans för min andra kusin i Uppsala Teater. Solen fortsatte att skina så jag och Johanna bosatte oss i Skarholmen på sena eftermiddagarna. Bilden på mig och Andreas som gjorde att jag återigen var på blogg.se's hemsida.
JUNI. Favoritmånaden i år?! Jag hann med så mycket. Vi var 16 tjejer som såg Dear John på bio och vi alla grät floder. Direkt efter detta åkte jag och Johanna till Arlanda för att hämta hem älsklingskusinen Viktoria som varit i utlandet alldeles alldeles för länge. Vickan passade även på att fylla år den här månaden och det grattades hejvilt. Jag bytte ut alla mina svarta accessoarer till det bruna. Och midsommaraftonen firades i Stockholms skärgård där solen sken för kung och fosterland. Vi var fem tjejer. Vi bråkade. Vi blev sams. Vi skrattade. Vi mös.

Månaden då vi umgicks i stadsparken här i Uppsala och fina Simon gjorde oss sällskap (bara en liten parantes). Direkt efter midsommaraftonens firande tog jag flyget hem till Övik då det var dags att fira far på 45årsdagen. Med en massa kakor, tårta och skratt i magen fortsatte vi till min lillebrors första fotbollsmatch. Oscar var så fin i sina kläder och mor och far var så fina då solen började gå ner bakom träden.

Samma månad var det släktträff i Färila och vi samlades från alla håll och kanter för att tillsammans ha en härlig dag. Jag och pappa passade på att gå till havet för att sola och jag matchade mina tånaglar med solens glada färg. Emelie och jag hann med att träffas och bruden fyllde även år i juni, jag bar hatt och spetsklänning.

Sådärja, första halvan samlad. WOW vad roligt det är att titta igenom. HJÄLP vad jobbigt det är att klippa och klistra. Jag ber verkligen om ursäkt för att jag har satt bilderna huller om buller och en del kommer i fel ordning men i slutändan blir det bra på något sätt. Vilka minnen säger jag bara! Andra halvan kommer upp i helgen.

HAPPY NEW YEAR!

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0