13:44 EN VÄRDSLIG SAK


Jag lyckades hitta en träningsmaskin hemma hos min faster igår och givetvis ville jag prova på den.. gick sådär. Hon har nämligen hittat den på skroten och insett att "heey, den går ju att använda.." kanske då. Vi får la se.

Ja men sådärja, nu har vi ändå gjort oss hemmastadda.. men resan hit var INGEN hit.


Natten var verkligen one of a kind. Morsan sov EN och en halv timme under heeela natten och jag vaknade till varje gång hon vred och vände sig. Sedan satte hon igång OS (tack för os om nätterna!) och det följdes vagt från min hjärna också. MED HENNES TANDVÄRK satt vi bänkade i ett väntrum hos tandläkarakuten denna morgon och hon blev fyrahundrakronor fattigare för en grej som tandläkaren innan glömt. VAD GLAD MAN BLIR? Sedan fick vi åka till apoteket och hämta ut alla mediciner och köpa till ännu mer ipren för att därefter parkera min fasters bil utanför hennes jobb och gå därifrån. NÄMNDE JAG SNÖSTORM? Juste! Sedan hem, hämtade grejerna och ner till tåget, som var en kvart försenat. Satte oss, kom två km innan det stannade igen. JAG LJUGER INTE? Där satt vi i nästan två timmar för att några människor fick vara ute och skotta på rälsen. KUL. KUL. KUL. Morsan hade ont så hon kunde inte prata, jag sysselsatte mig med facebook och genom att titta på en unge som sprang fram och tillbaka och skrek hela tiden. Ljuvligt. Efter en timme började alla ringa runt och säga att de var försenade och en man försökte drastiskt öppna ett fönster för att hoppa ut. Kanske inte så lysande? När vi kom fram, strax innan klockan ett, här i sthlm var vi lättade och letade en taxi. JA. Den kom snabbt. Jag blev överlycklig för mannen bakom ratten såg veeeerkligen ut som chauffören i taxin i filmen hundtricket. Han pratade exakt likadant. Min mor var fortfarande tyst så jag och denne man styrde upp samtalsämnen. Först frågade jag om han verkligen var säker på att han hittade och han började berätta om hur taxichaufförerna har hittat på olika kodord för att komma ihåg vägarna i innerstan. Sedan drog jag igång sveriges match ikväll och han log och jag frågade om vinst och han sa "det är 100% säkert! i fotboll - nja - i hockey 100%" Det tackar man för. Jag frågade även om han skulle ha godis vid tvn och JA såklart. Så, nu fick ni den storyn. Sedan fick jag ett rabattkort för taxi som gäller hela året, även i uppsala. JO JAG TACKAR JA.

Nu sitter vi i lägenheten och jag är hungrig som en gnu. Mamma mu vad det är fint här. Ja tack.

Kommentarer
Postat av: NINNIE

Exakt en sån där har jag som står i källaren... Den är ju skitsvår att trampa på!! :):)



2010-02-19 @ 20:53:51
URL: http://ninniesodergren.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0