20:15 EN GLAD ÖVERRASKNING

Igår när jag stod i kassan kom en man och handlade. Mannen var i femtioårsåldern och bar en fin bukett instoppad i ett papper. En deodorant skulle han ha (NEJ, han luktade INTE illa!!) och jag tog glatt betalt av denne karl. Så tackar han för sig och jag tackar för mig.. trodde jag. Istället öppnar han upp papperets tejpbitar och drar upp en stor fet rosa ros (se bild!) och sträcker sig över disken "Får det lov att vara en ros?" och jag svarar "Va? Till mig? :) Nej men va? Inte ska du behöva?" "Varsågod, ta den!" säger han med ett leende och jag kände hur jag faktiskt fick rosiga kinder (händer inte alltför ofta!). Hela kön log och helt plötsligt var alla såå glada. Tänk vad en ros kan göra.

Jag sprang genast upp och satte den i vattnet, i skrivandets stund inser jag nu att jag glömt den på jobbet. Buu. På tal om mitt jobb, jag har semester nu. I TIO DAGAR! Åh vad skoj, vi börjar med att mamsen intar uppsala redan imorgon.
Men hallå? Skulle inte NI bli glada av en ros? Hit me.

Kommentarer
Postat av: Ida

Va fusigt! Jag vill också ha en ros sådär spontant! :)

2010-02-18 @ 21:46:27
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0