BILDREGN SLÄKTTRÄFF FÄRILA 2010


När jag kom fram vid kvart över tio möttes jag av denna donna: "MAAAAALIIIIIIN". Min kusin. Så goo! "Jag vill också ha ett äpple!!!" Tar tre tuggor "Jag vill inte haaa ett äpple!" haha. (inte jag då)

Pappa och mamma började öva inför låtarna som skulle sjungas... vi sjöng (far, mor och jag) himlen är oskyldigt blå, i tre stämmor såklart!

Sedan var det dags för att åka iväg till själva hembygdsgården, Färila.
Jag med mina två bröder och lilla kusin

De står och tittar över hela utsikten. Härlig skog! När man bor mitt i stan hör det inte till det dagliga..

Oscar och pappa står och gapar! (Malin, du får INTE lägga in bilder när jag pratar!!) försent.. I guess.. ;)
Ägarna till den söta blonda puddingen.. min morbror med fästmö! (hihi, nu kommer ni allt skratta!)
"Malin, jag vill inte prata med alla hela tiden!" Istället tyckte hon att det var roligare att leta grejer i kusinens väska.. där fanns det mycket..

VÄRLDENS BÄSTA SYSKON!


Mor försökte ta bilder men det var ingen som ville vara med.. riktigt...
SÅ FINA!


Hörde jag mor och dotter? lika? vartdå? haha


"Och vi ska DITÅT!" Pappa sätter fart med följetåget.. tipsrundan var startad och det var bara att traska med!

Utsikt? Ja tack!

ALLA SKA VARA MED! Men Oscar ville tyvärr inte tillslut...


Tripp trapp trull.. Jag gillar den här bilden! :) Fina familjen!
Mamma och pappa spelade och vi alla sjöng en massa sommarlåtar...

Sedan var den obligatoriska fotbollen igång!
Samme fintar bort sig själv och styper med näsan i backen.. nästan.. haha, nej då! Vi brukar skämta om att vi är en släkt som överdriver saker till en oändlighet och vet ni vad? Det ska JAG ta vidare till mina barn!


Vi avslutade släktträffen med att åka till kyrkogården.. Ingen visste dock vart själva graven låg så vi delade upp oss och letade.. ni kan ju tänka er.. Sunes juls familj = vår. Yra hönor hela bunten! MEN JAG ÄLSKAR DET!

TRÖTTER. Jag är så trött att jag inte riktigt vet vad jag heter. Men ett leende på detta så! :) Jag gillar alla dessa bilder (tog 240st under gårdagen) och jag hoppas att jag inte tråkat ut er med någonting! Se och njut! Jag kan bara säga en sak, vi har så himla roligt i vår släkt. Alla är glada och goa. Alla har ett leende på läpparna. Vi spelar spel. Vi skämtar. Vi skrattar. Vi retas! En kanonfamilj helt enkelt!

(givetvis har jag inte lagt in bilder på många andra.. vi var ca 70st som deltog igår..)

Kommentarer
Postat av: Emma

Härliga bilder! Mysigt med släktträff! :-)

2010-06-06 @ 18:47:05
URL: http://modenessa.blogg.se/
Postat av: moa

va härlig :D

2010-06-06 @ 20:08:49
URL: http://moaekvall.blogg.se/
Postat av: Beauty By Beata

Vilka härliga bilder och fin du är i långklänningen!

2010-06-06 @ 20:32:14
URL: http://beatas.se
Postat av: STYLEMIND

ÅÅH du har den klänningen jag vill ha!! :) SÅ fin alltså. Men säkert slut överallt!



Var du I färila!? Why? Jag kommer från dom trakterna, Bjuråker som ligger bortanför Ljusdal är "HEMMA" för mig :)



kramar

2010-06-07 @ 00:16:21
URL: http://stylemind.blogg.se/
Postat av: Helena

Gud så fin bilden var på er 3 syskon! Och din klänning var alldeles underbar med de där örhängena till :)

2010-06-07 @ 06:49:51
URL: http://helenaengstrom.blogg.se/
Postat av: eemma

gud så snygg du var på dessa bilderna.

2010-06-08 @ 11:18:14
URL: http://eemz.blogg.se/
Postat av: Carro

å, färila. jag kommer därifrån. lilla byn.

2010-06-08 @ 12:33:53
Postat av: Sandra

oj vart har din mamma köpt de härliga skorna??

2010-06-08 @ 21:28:25
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0