10:28 ATT BÄRA UPP DEN DÄR BYXDRESSEN


Ett väääldigt svårt platt att bära upp är BYXDRESSEN och här nedan följer mina bästa tips.

HUR SKA DU BÄRA UPP BYXDRESSEN PÅ BÄSTA SÄTT?
1. Markera de delar du vill markera. Min markering är i midjan och det ger en finare silhuett. Ibland kan det kännas som om man går runt i en pyjamas (det är trots allt jersey-tyg) men när det "händer" någonting i mitten av självaste dressen får man andra tankar.
2. Dra upp byxbenen en aning nedtill. Att visa lite hud vid ankeln ger mer fokus på dina skor och gör att inte benen ser så påklädda ut.
4. Tänk dock på att när du drar upp dina byxben förkortas dina ben en aning, det blir ett cut mellan skor och slutet av byxan.
4. Använd skor med klack för att inte få den där "hängiga" klädseln att se ännu mer "hängig" ut. Klackarna gör att du känns mer "fin" och "ståtlig".
5. Vill du bli smalare och längre använd en mörkare byxdress, ljusa byxdressar förstorar avsevärt.
6. Klä upp med en massa accessoarer, stora som små. Halsband ger mer fokus än att titta in i urringningen.
7. Sätt gärna upp ditt hår för att visa hur byxdressen ser ut upptill.
8. Jag valde en med klädda armar men till sommaren kan jag lätt tänka mig en med kortare ärmar.

VAD TYCKER NI? Är den svårburen? Kan ni själva tänka er en?
(min kommer ifrån H&M trend)

Kommentarer
Postat av: rosanna

Jag tycker byxdressen kan vara svårburen.. om den inte är i t.ex. svart, men vit är iallafall för svårt för min del! men du bär upp den snyggt. :)

2010-03-03 @ 12:58:44
URL: http://anotherfashionista.devote.se
Postat av: ...by Mary

Jag tycker också du bär upp den snyggt, men det ska mycket till innan jag drar på mig en sån där :) Hihi.

2010-03-03 @ 20:09:36
URL: http://dailybymary.blogg.se/
Postat av: MALIN

men åh vad söta ni är tjejer! tack så oerhört mycket. Jag tror bara att det handlar om att man ska våga. NI VÅGAR! (:

2010-03-03 @ 20:47:01
URL: http://maaaliiin.blogg.se/
Postat av: Maja: STYLE & LIFE by LEIA

Jag tycker att byxdressar kan vara skitsnygga. själv kör jag med min med korta ben som jag fyndade för två år sen:)

Dom som påminner om din modell funkar inte alls på mig och jag tycker att det är lätt att det ser ut som att man begåvats med världens lääääääääääääängsta rumpa:)



men du.....var det inte idag vi skulle ses???? hur jobbar du imorn????? svara tack;) ska in och kapa av mig håret.



puss

2010-03-04 @ 09:50:25
URL: http://styleandlifebyleia.se
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0