THIS AND THAT

Jag kommer fortfarande ihåg hur varm asfalten var mot mina fötter, hur den hettade mot mina tår. Jag ville bara därifrån, bara försvinna, jag önskade att jag kunde spola tillbaka tiden - bara några dagar. Jag kommer ihåg hur jag retade mig på att jag inte gjort som jag skulle, att jag lät mig själv bara skena iväg bortom allt. Jag satte mig ner mot trottoarkanten och grät. Klockan var mitt på dagen, solen stod högt och värmde min kropp. Mina fötter låg fortfarande på backen, bara sådär med ena foten över den andra. Jag kommer ihåg. Jag kommer ihåg hur mina ögon tårades av förtvivlan, inte på andra, utan på mig själv. Jag tittade mig omkring i hopp över att finna det jag sökte men blev missnöjd. Jag visste att allt var över. Vetskapen gjorde mig ännu mer ledsen och mina tårar övergick till skrik. Jag kommer ihåg. Jag kommer ihåg att jag var tvungen att ta mig tillbaka men var inte alls sugen. Jag reste mig upp, återigen tittade jag mig omkring. Ingenting. Inte ens ett litet tecken. Jag började gå, jag visste inte vart jag skulle ta vägen, men mina fötter gick, så även jag. Jag stannade för att titta på bilder, fotografier som speglade platsen. Jag grät. Mina steg tog mig tillbaka. Jag andades tungt och torkade bort alla tårar. Jag drog på mig masken över ansiktet och kom fram. Jag såg det. Jag såg det jag aldrig trodde jag någonsin skulle få se igen. Rakt framför mig. Mina läppar drogs upp, jag behövde ingen mask. Jag log, skrattade, jag var till och med tvungen att sätta mig ner för att inte svimma. Lättnaden över att få se det, bara en gång till, fick mig att bli helt förtrollat överlycklig. Jag hämtade andan.. jag föll.

Kommentarer
Postat av: Emelie

ÄLSKAR BILDEN på oss!!! Lovley text!

2010-09-21 @ 10:18:14
URL: http://www.emselin.wordpress.com
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0