ÅRSKRÖNIKA 2010 JULI-DECEMBER


JULI. Jag var fortfarande hemma i övik och min semester hade bara börjat. Familjen åkte in till stan och jag köpte den mönstrade kavajen som jag suktat efter. Till helgen kom min Johanna upp och vi åkte raka vägen till Gullviks havsbad för att sola på eftermiddagen. Lite senare på kvällen var det Hamnfesten och vi träffade på Jonas backstage. Lördagen var det bröllop för Simon och Mirjam och efter vigseln åkte vi ut till nyänget havsbad med hela min familj. Utsikten från varvsberget är underbar i Örnsköldsvik.

JULI. Min familj och våra vänner åkte till Ume lagun för bad i fina pooler en underbart vacker dag. Jag fick en gul tröja av min mor som krympt i tvätten. Bustiern som jag fyndade - nedsatt från 400:- till 62:-. Jag körde mitt livs första gokart (min familj och min morbror och min morbrors familj tvingade mig! det var riktigt roligt!). Lite senare på kvällen åkte vi in till Öviks hamn för att där äta glass med hela gänget och andas in den varmaste kvällen år 2010.

JULI. Efter tre veckor i Övik var det dags att lämna stället och min flygplansoutfit var leodressen från H&M och en fet solbränna. Sedan gick det bara några dagar innan min familj var nere hos mig och min lillebror tog outfitbild i trädgården. Mor och jag var på möte. Jag investerade i mitt livs bästa köp - en soffa! Och jag bar världens finaste klänning, har aldrig någonsin fått så många komplimanger! Ha! Lyckades även få en liten liten megastor blåsa på tån, värt att minnas!

JULI. Träffade på tre vackra män efter ett möte. Var på junibacken (där ungefär hela stockholm placerat sig denna dag!) med mina två morbröder, fästmö och barn. Jag gjorde ett perfekt köp gällande acne och plånbok och jag och mina vänner åt lunch - här på bild med sötnöten Per.

AUGUSTI. Åkte till Stockholm en varm sommardag och när jag kom hem igen träffade jag min kära kusin vid ån här i Uppsala. Hon plåtade av en outfitbild som skulle komma vinna månadens outfit i minoutfit. Man tackar. Jag hittade tre par tjusiga ringar, blev kär i hårfärgen på donnan ovanför och var återigen hemma i övik för en veckas semester.

AUGUSTI. Vi alla åkte upp till Umeå för shopping (igen!) och jag tog den vackraste bild jag någonsin tagit vid vattnet och solen. En kväll blev det båtutflykt med min sötnöt till kusin och hennes föräldrar och en annan dag bjöd jag mor på fika.

AUGUSTI. Efter min vecka hemma var jag åter i Uppsala och sedan, bara dagen efter, skulle jag och min faster med familj åka till Stockholm. Min faster hade nämligen vunnit en resa med hotell och grönan! Underbart! Och jag fick följa med! STORT TACK! Bästa resan på länge! Vi bodde på hotell Scandic Anglais (som förövrigt är omnämnt många gånger i Elsas mode) jag lyckades haffa självaste Hanneli på bild och vi såg Tove Styrke live på grönan då det var tvinspelning. Ja, jag färgade mitt hår mörkare också!

SEPTEMBER. Kenza släppte den fina kollektionen för guldfynd och jag blev kär i ringarna. Lyckades införskaffa mig den där kavajen för 100 kr på ginatricot och världens finaste bloggläsare gav mig en nyckelring signerad marc jacobs. Jag blev fotograferad och sminkad av finaste Emelie då jag fick detta som en tidig födelsedagspresent, jag tömde min väska för att visa innehållet i bloggen OCH jag blev intervjuad i mitt eget hem för en tidning.

SEPTEMBER. Jag tog en fantastisk bild vid ån i strålande solsken. Jag vaknade upp en morgon och utanför låg en vacker rosa ros och väntade på att bli vattnad (hur fint?). Helt plötsligt skulle hela världen ha "graffiti"lack och jag var inte sen på att haka på trenden. En bild från min plåtning. Jag gjorde en önskelista som inte hade några gränser och min blogg var med i ett niosidigt reportage i modeflickan.

SEPTEMBER. Daniel gjorde succé i idol och jag bloggade om honom mer än någonsin. Helt plötsligt var helgen för min födelsedag här och jag köpte upp hela butiken på godsaker. Jag och min kusin gick på Victorias secret visning och jag fick, pga att jag fyllde år, en överraskning. Hemma hade jag bakat en underbart söt liten tårta och dagen med stort D, då jag blev 22, firades jag hemma hos min faster då även min Viktoria och hennes pojkvän Sem deltog.

OKTOBER. Jag satt återigen på tåget till Stockholm, firade min bror över telefonen och började använda mer och mer assymetriska plagg (denna klänning köptes för 100kr). Jag sprang på Vic och Sem på stan så lunchade vi tillsammans. Jag föll pladask för Elin Klings läppar och köpte ett läppstift från MUS med märket Havana och jag plåtade Uppsala en vacker och kall höstdag.

OKTOBER. Jag fick återigen lite bilder i min inkorg från plåtningen. Jag rensade och städade upp hela min walk in closet en sen natt och höll på i timmar. En annan dag hittade jag min cape i en säck i förrådet. JA TACK! Träffade på Vickan på stan och hon ville bli dagens outfit. Lyxade till det med kaffe, choklad och Carrie i guldformat och träffade på Emelie och alla andra godingar hemma hos Frank & Josefs galna partaj!

NOVEMBER. En ny parfym stod på önskelistan och till slut fastnade jag för denna från Brittan. Min familj kom och hälsade på under novemberlovet och vi åkte till ikea för att shoppa. Jag har troligtvis aldrig skrattat så mycket när dessa tre var klädda i adidas upp o ner (hallå svenssonliv?) och pappa bjöd på fika på waynes. Mamma plåtade av en outfit på mig utanför på gatan och jag hade en mysig kväll i sällskap av en fin person några dagar senare.

NOVEMBER. Åh vad jag var glad då jag hittade ett par perfekta overkneesocks som fick kombineras i en helsvart outfit. Jag tränade mina biceps gånger tusen, haffade tre par boots från skopunkten och sedan, några dagar efter mitt köp, satte jag mig på flyget som tog mig till Luleå för att där spendera två veckor (i piteå). En fantastisk tid i en underbart kall stad.

NOVEMBER. Söndagsmorgon i piteå och det var redan solnedgång. Vi var och bowlade en kväll och jag gjorde en STRIKE. Tack! Lanvin släpptes för H&M. Jag var på nätet och även i tidningen angående min blogg och jag lyckades även vinna veckans blogg hos fina Fanny. När jag åter var hemma i lägenheten firades detta med julpyntning och Sunes jul.

DECEMBER. Jag följde med faster och familj till nyöppnade Helping hand och fann ett par shorts i fuskskinn för 45kr. Drog på mig ett par stentvättade jeans i kombination till klackar och föll pladask för de röda skinnbyxorna Caroline bloggat om. Åkte till Stockholm för att julhandla och titta på fina granen på NK, spenderade alldeles för mycket pengar på waynes och hittade ett par leggings för 49kr.

DECEMBER. Det blev lucia och jag satt som vanligt fastklistrad framför tv:n i mörkret och morgontimmen. Jag tog bild på årets vackraste gran i Täby köpcentrum och jag lyckades hamna på blogg.se igen. Mitt julkort fick bestå av ljuset vid granen, jag var på ett perfekt julbord här i bild med Agnes och jag upptäckte Weheartit där jag kopierade en mängd vackra julbilder.

DECEMBER. Jag hade namnsdag och firade med en latte. Insåg några dagar innan hemfärd att julklapparna inte var inslagna så slog igång den bästa julmusiken och började slå in. Reste i bil med min morbror hem till Övik och tog bilden på eftermiddagen. Firade jul med familj och släkt, här min mor i action med att göra knäcken. Flög tillbaka för jobb i mellandagarna och hittade ett bra alternativ till de där röda brallorna - strumpbyxor i kombination till beige färg. Helt perfekt.

TACK för detta året. Nu börjar ett nytt. Underbart!

Kommentarer
Postat av: linn

Har haft en bloppis på bloggen ett tag nu och allt finns fortfarande kvar. Titta in den om du har lust!



http://liinnjohanssons.blogg.se/2010/december/utkast-dec-11-2010.html#comment



Kram

2011-01-01 @ 22:12:39
URL: http://liinnjohanssons.blogg.se/
Postat av: Ligia

Underbart va mycket roligt du var med om, man får en liten bild av dig, din omgivning din vardag, och de urkoola outfits!

God fortsättning och ha en underbar år!

God bless

2011-01-01 @ 22:20:59
URL: http://ligia.blogg.se/
Postat av: sophie

ååh så mycket härliga bilder! 2011 kommer bli MINST lika bra :D



Hoppas du hade en underbar nyår! Och god fortsättning =)

2011-01-01 @ 23:55:45
URL: http://sophietornander.blogg.se/
Postat av: Rosanna

happy new year!!!



2011-01-02 @ 02:47:58
URL: http://www.littlemissdressup.com
Postat av: Michelle

Underbara bilder.. sommar härliga sommar!!

2011-01-02 @ 18:02:05
URL: http://michelleewegert.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vad mycket roligt du gjort! :-)

2011-01-03 @ 08:25:16
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0