DEL 1 DEL 2 DEL 3


Var får du din inspiration ifrån?
Med tanke på att jag har det yrke jag har kommer mycket inspiration från mitt jobb annars är det framförallt bloggar och modemagasin som påverkar mig. MEN, detta måste tilläggas, min garderob kan också inspirera till mycket, har ju köpt en massa plagg under åren och helt plötsligt kommer man på nya kombinationer. Det är finfint! Vilken är din främsta stilikon? Frida Fahrman. Hon har klockrena outfits, hon kan exakt allt om allt hon gör och hon känns så jordnära. Stilikoner är för mig en människa som klär sig snyggt och ÄVEN har ett leende på läpparna (hallå, hur roligt är det egentligen att titta på fru beckham? eller? har jag fel?) Hur har du fått till en så bra garderob? haha :D Den här frågan har ju en grund i mitt modeintresse från 1 års åldern. Jag har alltid varit intresserad av hur jag ser ut och vad jag klär mig i. Jag glömmer aldrig de gånger man verkligen krigade sig fram på JC:s rea för att hitta de perfekta kläderna. Åldern? Jag var 7 år. Don't judge me. hur ser din kommande sommar ut? Hjälp! Jag vet inte ens hur min kommande vecka ser ut, okej skämt o sido.. men jag hoppas på en resa i sommar. För ett halvår sedan spenderade jag hela min semester hemma i Övik och det var fantastiskt men nu känner jag för utlandet OCH alla tips är välkomna? Annars är jag inte alls mycket för festivaler. Det värsta jag vet är att gå på toaletten BORTA och att INTE kunna duscha och att SOVA i tält. Känns som om jag inte ens borde se en skylt till en bra festival? Jag som inte ens kan kissa hos grannen? om du fick bo vart du vill, vart skulle det vara då? Oj. Jag skulle vilja prova på lite nytt. Kanske Malmö? Göteborg? Eller någon annan kuststad. Är så fantastiskt trött på att inte ha närhet till havet.. det som jag alltid haft. MEN jag älskar mitt Uppsala och trivs utmärkt. Hur gammal är du? :) Är 22 glada år fyllda. Snart är man pensionär. Ålderskris? JA! Vad har du gjort för att få så många fina läsare som följer din blogg? :) Oj. Det här vet jag faktiskt inte. Jag är alltid mig själv och jag hoppas att bloggen förmedlar det till er också! Man ska bjuda på sig själv och sina idéer, då kommer man långt.. tror jag! Det absolut värsta jag vet är när människor härmar andra. Jag själv har varit med om det och skillnaden mellan att härmas och att bli inspirerad av är hårfin MEN förekommer det för ofta.. det blir så tråkigt i längden. Hitta din egen stil! vad jobbar/pluggar du med? Jag jobbar på H&M, pluggar ingenting. hur stor lägenhet har du? Den är 45 kvm och helt perfekt! hur stor är garderoben? Ett rum stort, vet ej hur många kvm men den passar där den är helt enkelt :) En walk in closet. vad tror du kommer vara stor inom modet i vår? Jag tror, som jag skrev i ett tidigare inlägg, MYCKET på fina färger. Jag själv kommer satsa på cerise gärna i monokromt. har du någon pojkvän? Nej, och om jag ska vara ärlig känner jag just nu att jag ej har tid. MEN tänk om han står bortom hörnet? Vem vet? vilken är din absoluta favoritdesigner? Jag fullkomligt älskar ACNE's plagg, i allt de gör och deras utseende, dock har jag inte mycket därifrån men skulle gärna vilja :) Om det inte känns allt för privat så är jag mycket intresserad av att höra lite mer om din tro. Varför tror du? Vad tror du? Religion, vad är det? Ja, lite bara så där tanker på det hela.. If you don't mind. Jag tror för att jag själv har blivit bevisad över att det faktiskt finns en Gud i denna värld (bakgrund: när jag var sisådär 7-8 hade min lillebror en ständigt återkommande ont-i-öronen-värk som aldrig verkade ge med sig, han är två år yngre, så mina föräldrar tog med honom till en läkare som sa att det fanns ingen annan utväg än att han absolut skulle opereras omedelbart eftersom de inte sett någonting liknande, så vi alla tänkte att han inte alls skulle behöva genomgå en sådan operation vid en så liten ålder och vi började be för honom, överallt, i kyrkan, hemma, you know, en vecka senare då operationen skulle äga rum och läkaren var redo med alla verktyg.. såg de bara.. inget fel. INGET FEL. Allt var liksom.. som det skulle vara. Han kunde inte operera, för min lillebror var frisk. Allt som behövdes var 7 dagar och en fantastiskt bra Gud. Så ja, jag tror inte. Jag VET! Jag är så otroligt tacksam över att ha fått växa upp i en troende familj, det är absolut någonting jag är mest stolt över och absolut INGENTING som jag skäms över. Jag tycker mer synd om de som inte fått möta Gud. Så var det sagt! Favoritartist/band? Om jag måste säga en artist får det bli.. EMD. Ja, jag är en tönt, men det var det första jag tänkte på just här och nu. Haha. Så den bjuder jag på, älskar när personer sjunger i olika stämmor tillsammans, rysningar. vilka är det absoluta favoritbloggar? :) FRIDA FAHRMAN, ELIN KLING OCH CAROLINE BLOMST. Varför flyttade du ifrån Örnsköldsvik? Jag kände att jag behövde komma ut i vida världen och se någonting annat, ibland blir man så trygg i det sätt man lever att man behöver nya utmaningar. Gjorde jag rätt? Det vet jag icke. Men mår jag bra? Fantastiskt. Vilken ålder tycker du är lämpligt att skaffa familj i? Jag tycker det är lämpligt när två personer är mogna och kan ta ansvar med bra boende och ekonomi. Åldern har absolut ingen betydelse. Hade jag haft en man idag hade jag mer än gärna skaffat familj! vilka serier följer du? Framförallt Gossip girl och One tree hill. MEN nu kommer Solsidan och Cougar town och allt det andra ta en massa tid också :) skäms du eller är du stolt över att komma från Ö-vik? Fantastiskt stolt över det. Övik är en av de finaste städerna jag varit i med dess fina hamn och fräscha natur (hallå, här utanför kan det ligga sopor på gatan!). Övik är mitt hem, det är min barndom, det är allt jag ÄR och det kommer det ALLTID att vara. Hur kan du och din mamma ha en sån bra relation, hur har ni byggt upp den? för det verkar som ni kan prata om allt. :) Vi kan verkligen prata om allt. Händer det mig någonting positivt eller negativt så är mamma den första jag tänker på för att få skrika ut mina känslor. Min mor och även min far har alltid satt oss barn först och jag tror det är en bra grund till en bra relation. Jag vet faktiskt inte vad själva "orsaken" är men fantastiskt härligt! ditt bästa tips för dagar när inga kläder passar och håret bara är fel. vad gör man då? Håret? Upp i en tofs! Kläderna? Strumpbyxor och klänning eller leggings och en tröja. Funkar perfekt! Ett par boots istället för converse och voilá. Done! Vad tycker du om HM's vårnyheter? Jag måste säga att jag är ganska så besviken på utbudet? Har varit mycket roligare att bläddra i katalogen andra år? NEJ MEN HALLÅ! Jag tycker att det var hur kul som helst att lägga sig i sängen och bläddra. Såklart kommer det mycket mycket mycket mer i butik men jag fastnade framförallt för herrmodet i katalogen i år. Favoritbok? Elsas värld, jag tycker helt ärligt att den toppar den första boken, den toppar de senaste 10 jag läst och alla de andra också! Favoritförfattare:D DENISE RUDBERG. Hon skriver med en sådan harmoni och humor. När jag läser en bok vill jag se alla ställen och personer framför mig, hon fångar läsaren direkt efter första sidan. Då har man lyckats! Vad tar du på dig en dag när du har zero inspo? Åh känner att jag precis svarat på den frågan! Hur gammal är du? 22 år :) har du en pojkvän? Nej! när fick du din första pojkvän? När jag var 16 år gammal (ja det var gammalt, hade knappt hållit en kille i handen innan!) och jag saknar honom varje dag. hur gammal var du då? ehrm, 16!? haha. hur lång är du? 175 långa cm hur var du när du var mindre? Jag hade höga krav på mig själv och var ordentlig, sölade och smulade aldrig ner och kom ihåg precis allt jag behövde komma ihåg! kan du inte lägga upp bilder från när du var yngre? Såklart kan jag göra det! Håll utkik i bloggen! Var i Sverige bor du? Nu bor jag i Uppsala Har du någon favoritaffär? Min favorit är H&M. Alltid. Vad använder du för smink och hur sminkar du dig? Jag kan lägga in ett inlägg mer djupgående om detta om ni vill? Annars är det mest foundation, concealer och mascara. Tyvärr. Använder du någon hudprodukt? I så fall vilken/vilka? Förlåt.. men nej. Jag använder inte ens remover. HAHA! varför skaffade du blogg får bli min fråga i frågestudnden =) Från början var det mest att få skriva av mig, skriva en sorts dagbok. Om man läser i mitt arkiv kan man se allt om kärleken, vardagen och livet i allmänhet. Jag gillar att jag haft den här bloggen så länge och kan tänka tillbaka på olika situationer jag beskrivit. MEN NU är det såklart för att få inspirera er på bästa tänkbara sätt! Hur lång är du? Hur mycket väger du? Jag är 175 cm och väger alldeles för lite.. just nu. Jag vill inte skriva det, för det skulle inte göra mig till "rätt" förebild så att säga. vilken HM butik jobbar du i? Butiken i Uppsala (en av dem!) hur gammal är du och hur länge har du jobbat på HM^^ kram Jag är 22 år gammal och har jobbat inom H&M sedan 2007. Vad gick för linje på gymnasiet? Första året började jag på frisörprogrammet, hur roligt som helst men verkligen ingenting för mig. Kände att jag ville PLUGGA mer när jag pluggade och hellre läsa andra ämnen. Så jag bytte till Samhällsprogrammet inriktning ekonomi och blev såld direkt. Helt underbart med alla bokslut och redovisningar, budgetprojekt och ekonomiprov i 6 timmar.. Ja! Vi satt och skrev så händerna hoppade av! Vad var ditt favoritämne? Svenska men även Matematik. Jag älskar att skriva och att räkna! Även, om jag får tillägga ett till.. geografi. Mitt intresse för kartor började när jag gick i miniettan och ville (tjatade på mina lärare och tillslut gick det igenom) göra en massa forskningar om sveriges landskap. Hallå. Jag var 7 år. Tänk om man hade en sådan energi nu? Vad hade du för betyg? Jag hade 6 st VG när jag gick ut högstadiet och 19,2 vid gymnasiet (vet inte hur många VG det var.. resterande MVG) jag ångrar dock att jag mer satt och kysste min pojkvän än att plugga under lektionerna mitt sista år! Hade jag varit mer medveten kanske det blivit 20.0? Favoritresemål? Jag önskar mig en resa till NEWYORK tack! Hur klär du dig i vår? Det kommer bli lite mönster och mer enfärgade plagg. Jag har gärna pumps i beige färg och en fin fin väska. Våren innebär snygga sockar och söta små klänningar! Det här blir toppen! Om du endast får köpa fem saker i vår vad blir det? Pumps, väska, rosa klänning, snygg bikini och en.. HATT! Favoritfilm? Sommaren med Göran, slå den filmen och jag blir din! Favoritgodis? Allt som har med lösvikt att göra. Köper det jämt. Min senaste favorit, som jag precis stött på är COCOSKOLA! AAAH, jag måste ha den nu tack! Det vattnas i munnen... Hur ofta tränar du? Alla dagar jag hinner.. vilket brukar bli... alla! Då jag alltid prioriterar det! Favoritträning? Gym! Kommer alltid att vara.. Jag är ingen hejare på det där med... jogging? du är så himlahimla bra :) MEN DU KAN VARA BRA! :) det här är en sak jag undrat ganska länge, och det är en fråga till dig OM det är så att du jobbar på H&M som jag har fått för mig att du gör - dom som jobbar på H&M, har dom alltid kläder från H&M på sig? Nej! Men jag har oftast det då jag mestadels köper därifrån. Däremot kan man nästan vända frågan och säga att de som jobbar på ica? Köper de aldrig mat från... coop? Haha, så nej. och sen kan eftersom vi är från samma stad så kan jag inte låta bli att undra över vad du tycker om övik? Övik är föralltid i mitt hjärta men jag vill absolut inte bo där! Fin stad, bra människor och ett relativt bra shoppingutbud. FYRA gallerior, det är ju mer än här! Hur lång är du och hur mycket väger du? Se ovan. Är h&m en trevlig arbetsplats? Tycker alla dom flesta som jobbar där är så bittra:( Det är den bästa arbetsplatsen i världen. Alla är underbara och att du fått det intrycket.. gör mig ledsen! Den bittra kanske bara hade en endaste dålig dag?! Och dåliga dagar.. det får väl alla ha!? :) Men åå vilken rolig bild, då kommer min fråga hur gör du den =)? Haha, tack sötnöt! Jag fixade i photoshop! Ibland kan även jag! Klicka runt lite.. för jag kommer inte ihåg just nu :P skulle du kunna tänka dig att vara med i t.ex let's dance? MEN VA!? Jag är ju bambi på hal is. Jag skulle falla efter första snurren! Okej, såklart vill jag vara med, men då bara för all uppmärksamhet ;)

Puh, sisådär 1000 timmar senare har jag nu svarat klart på alla frågor. Hoppas det blev till belåtenhet :) Jag tänkte först publicera i omgångar men, det skulle bara bli så långtråkigt att få vänta på "sitt" svar så nej. Jag går emot alla andra bloggar och gör ett endaste stort inlägg istället!


Kommentarer
Postat av: www.alexandrastyle.se

Trevlig läsning =)



VA?? är det sant, kom jackan redan? är det trend? pris?



www.alexandrastyle.se

2011-01-15 @ 20:04:34
URL: http://www.alexandrastyle.se
Postat av: Jill

hej!! du kommenterade en annan blogg där du skrivit att den beige jackan från H&M kommit in i butik... vill ha den! så jag undrar om det är h&m trend eller vanliga avd?.. jätte tacksam för svar :)

2011-01-15 @ 20:26:47
URL: http://jillh.blogg.se/
Postat av: www.alexandrastyle.se

Ok, är den Trend kollektion ?(hoppas inte, jag har inget trend i uddevalla)



kram



www.alexandrastyle.se

2011-01-15 @ 20:29:46
URL: http://www.alexandrastyle.se
Postat av: neli

varsågod söt =)



åh va lyx att jobba på h&m =)

2011-01-15 @ 20:44:57
URL: http://simplyneli.blogg.se/
Postat av: Elene:)

Vsg sötis :)<3

Är allt bra?:)



Kram

2011-01-15 @ 20:47:38
URL: http://theelene.blogg.se/
Postat av: lady thirty

kul att få läsa alla svaren och svaret på min fråga att du gillar acne, var ju skoj för det gör ju jag med :D

kram

2011-01-15 @ 21:05:48
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ladythirty/
Postat av: Carro

Är så avis på att du har en walk in closet! jag ska flytta till en etta på 40 kvm och funderar på att göra om sovalkoven till en riktigt stor garderob. å andra sidan finns det sex gigantiska garderober i lägenheten, men ändå! :)

2011-01-15 @ 21:18:16
URL: http://carrosfantastiska.blogspot.com
Postat av: Eleonore

Tack för jättebra svar på mina frågor :D Håller med dig om fru Beckham haha. Nog för att hon klär sig snyggt men är inte rolig att se på för det, bjud på ett leende! :D

2011-01-16 @ 09:52:43
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Paula

Håller med om Denise Rudberg!

2011-01-16 @ 09:57:52
URL: http://Bokisan.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

lite jobbigt att läsa när det ser ut sådär (borde vara lite mer stolpigt om det finns ett ord som heter så :P) men annars bra svar :)

2011-01-16 @ 16:02:05
URL: http://ejjson.blogg.se/
Postat av: Bunny

Skulle bara vilja fråga en sak om ditt jobb :)

Har du haft nån speciell utbildning eller så? Hur har du gjort för att få just det jobbet? För vist jobbar du i en H&M butik? :)



Kramis och tack för en fin blogg!

2011-01-16 @ 16:31:07
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/
Postat av: sara

synd att du hade skrivit ihop allt i en lång text. inte lika roligt att läsa då... bättre om du hade gjort mellan rum och delat upp det:) bara ett tips!;) bra blogg annars! kram

2011-01-17 @ 11:29:38
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0